|
|
|
|
נו באמת לא זו הכוונה
מאת:
shrink77
Jul 21, 2013
||
22:26
אל תקח את זה כל כך קשה. כמו שהאדון אומר, לשלם 5000$ ולדעת שאת אותו מנגנון קונים בחלקית המחיר זה מבאס. זה מזכיר לי את הפורשה 924, למישהו שעבד איתי לפני כמעט שני עשורים הייתה אחת. אהב אותה כי זה פורשה. יום אחד גילה לי שזו הפורשה היחידה שיכל לקנות כי בעצם המנוע הוא של רנו/וולבו אבל אהב את הכל המסביב שהיה פורשה באמת.
אבל אם נחזור לפנראי, שקטונתי להבין את ההמולה סביב השעונים האלה. את הקופסאות מייצר דונזה באום, ואת מנגנוני ה-Inhouse מייצר וול פלורייר. 2 חברות בת של קבוצת ריצמונד. לפי הלוגיקה הזו, כל חברות התאגיד סוטש יש להם מנגנונים ביצור עצמי, כיוון שחברה אחרת בתאגיד (ETASA) מיצרת עבורן את המנגנונים.
פנראי לא ייצרו ולא מייצרים כלום. בעבר היה להם מנגנוני רולקס וזה נתן להם את קפיצת האיכות, סטלונה החזיר אותם לחזית אחרי שכמעט נמחקו. מצטער להיות כל כך חותך, אבל גם יש גבול כמה סיפורים שאנשי המרקטינג ממציאים יכולים לצבוע לנו את המציאות אחרת.
בסופו של דבר אם יש אנשים שמשלמים את המחירים, ואני סומך על כך שהם לא טיפשים, כי בסופו של דבר גם הצליחו להרוויח את הכסף. כנראה כי הסך הכל באמת נראה כמו מיליון דולר ומערכים ששווה להם. אם אתה מרוצה מהקנייה ומהשעון שיש לך זה הדבר הכי חשוב.
|
|
|
•
|
|
|
Jul 21, 2013 | 20:39
|
|
בעקבות כל הפוסטים פה.. אני מקווה שיש פה את האנשים הנכונים שיעזרו לי לעשות סדר בראש.
ברשותי פנראיי 176 מסדרת ההסטוריק,
רכשתי אותו לפני מספר חודשים לאחר התייעצות עם חברי הפורום השונים, תמיד רציתי פנראיי לוח חלק,בלי כלום, שנוכחתי לדעת שהוא מגיע אפילו ללא מחוג שניות בכלל התמוגגתי מאושר- שיא המינמליסטיות במיטבו.
אני יודע שהמנגנון שלו נקרא OP X , אני גם יודע להגיד שהוא נטען ידנית בלבד ושזה מנגנון שבעצם מבוסס על מנגנון ETA 6497 .
עם השורה האחרונה יש לי בעיה, לא הייתה לי קודם, אבל עכשיו אחרי הפוסטים האחרונים יש לי בעיה קטנה..בעיקר בהבנה..
אני יודע שהשעון שלי הוא לא פאר היצירה מבחינת המנגנון כמו בריגה או לנגה, אבל כשאומרים מבוסס על מנגנון ETA
אז למה בדיוק מתכוונים? מה השתנה בשעון שלי שהוא כבר לא מנגנון ETA 6497 אלא OP X ,
הרי מי ששם 5000$ על שעון - טבעי שישאל את השאלות האלו ..
הרי אם מה שפנראי עושים זה לקחת מנגנון קיים,, מוצר מדף, להכניס אותו אל תוך קייס שעם הידע שלי בתוכנת סוליד וורקס וכרסם CNC אני יכול ליצר בעצמי (בעיקרון). לוח וחוגה - והנה לנו שעון..
מוזר לי..כי אם אין מחלקת פיתוח וכל מה שעושים הוא בגדר שינוי קוסמטי - אז לאן הלכו כל הדולרים ? מיתוג ??
מודה..קניתי פנראי בגלל שאני איש של פנראיי, תפור עליי, אני נוסע על וספה,מתגלח עם סכין גילוח מניקל כמו של פעם.. ועוד לא דיברתי על המערכת סטריאו נורות ..בכלל,אני מעדיף עיצוב טוב ותיק וקלאסי על עיצוביים עדכניים
לא היה אכפת לי מהמנגנון..או מהסטייה שבכלל אני לא יכול למדוד כי אין לי מחוג שניות.. ידעתי ששילמתי כסף טוב וקיבלתי שעון יפה וטוב עם מנגנון..מן הסתם טוב,או לפחות טוב יותר משעונים פשוטים שנמכרים בזול יותר.
לא אכחיש שקצת מאכזב..
אשמח עם מישהו יוכל לשפוך קצת אור על כל עניין המגנונים המשופרים ויתייחס לרמת השיפור בחברה כזאת אל אל מול אחרת
תודה,ליאור
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 21, 2013 | 21:37 |
|
לפאנריי יש מנגנונים בייצור עצמי ומנגנונים של ETA משופרים ברמה הגבוהה ביותר
בדיוק כמו לאומגה , לברייטלינג IWC ולאחרונה גם ל TAG (ויש עוד לא נמנה את כולם)
בעקרון גם פאנריי בתהליך של מעבר לייצור עצמי מלא והם מפתחים ..
הדילמה שלך רק מחזקת את הטענה שלי !!
"בסופו של יום בודקים את השעון כמכלול"
שאתה קונה שעון של פאנרי אתה משלם עבור "המותג" לא בקונוטציה השלילית ההפך בעבור מה שהוא מייצג
שהלוגו של פאנריי מוטבע אתה יכול להבין את:
1.רמת איכות המנגנון
2.רמת איכות ההרכבה
3.רמת איכות השרות
4.רמת איכות הקייס
5.אפשר להוסיף עוד..
תוכל לראות לדוגמה פרטים על המנגנון ועל גימורו בקישור הזה
שאתה איש של פאנריי אתה מתחבר לעיצוב ,למיתוג לצורה,לאיכות ..מתחבר !!
המנגנון לא נשאר מאחור ,
הבסיס שלו מבוסס על ETA לרוב הוא עובר שיפורים ושדרוגים , גם איכות החומרים וגם כמובן
איכות ההרכבה.עיטור וכו'
אתה לא קונה ETA במארז של פאנריי אתה קונה שעון פאנריי עם מנגנון פאנריי מבוסס על מנגנון של ETA
ה 6497 הוא מנגנון שקיים מעל 60 שנים , אני חושב שאפשר להגדיר אותו "אמין" "מוצלח"
נכון ששתמצא אותו בעוד מותגים (כל אחד ברמה שלו) אבל אתה לא קונה מנגנון
אתה קונה שעון מבית פאנריי
דווקא לפאנריי , אם זכרוני אינו בוגד בי , היה פלופ גדול לפני כמה שנים באחד מהמנגנונים שלהם בייצור עצמי
עד למצב שהם פסלו סדרה שלמה ..
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 21, 2013 | 21:50 |
|
היה חשוב לי לדעת את זה..
לגבי מה שאמרת , ומתקשר לפוסט אחר בנושא המיתוג - שאני קונה פנראיי,או רולקס או ברייטלינג - כלקוח מן המניין ולא כמומחה שעונים - המותג הוא בעצם תו התקן שלי הלקוח לכל הדברים שציינת, יכול להיות שיצרן שעונים מצויין ללא לוגו - אני כצרכן הפשוט לא אקנה אותו - עם הסמל מגיעה ההתחייבות לאיכות - לא מעניין אותי המנגנון - אני יודע שהמנגנון איכותי.
עדיין לא הבנתי משהו אחד..מה שונה במנגנון של השעון שלי ממנגנון שעכשיו ירד מפס הייצור של ETA? או יותר נכון מה מנגנון שהגיע מETA צריך לעבור על מנת שיוכל להתאים לדרישות ולהיכנס אל השעון שלי?
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 21, 2013 | 21:55 |
|
עוד דוגמה איך מפשלים בגדול !!
מכאן אפשר רק להשתפר (ואכן כך !!)
מצד שני אפשר להבין את חשיבות "הביצוע" (לא משנה מה נתוני הבסיס)
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 21, 2013 | 21:54 |
|
נכון מיתוג והחבילה הכוללת, אבל מנגנון OPX הוא 6497 וכל אופציות השידרוג כמו הרגולטר בצוואר ברבור, משקולת גלוסידור, ברגים כחולים ואפילו פסי הג'נבה הן אופציות שאפשר לקבל ישירות מETA, אין צורך "לשדרג" אותן בעצמך. אני לא ממש משוכנע מה השידרוג בדיוק שפנראיי עושים. זה לא מנגנון זול, כי על כל השינויים האלה משלמים, אבל ליצרן מדובר בלא יותר מכמה מאות דולרים. כצרכן פרטי אפשר להשיג אחד ברמה כזו סביב 500-600 דולר.
יכול להיות שעובדים יותר על הכיול ודיוק, אבל מבחינת מנגנון מדובר על מנגנון שרץ כבר 60 שנה, אמין מאוד, אבל לא יחודי במיוחד.
הפלופ היה עם 318, פשוט שמו ETA מהדרגה הנמוכה ביותר, ללא כל עיבוד ישירות לשעון. לא ציפו שמישהו אשכרה יפתח לראות. בסוף היו צריכים להחליף לכל מי שרצה.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 21, 2013 | 22:05 |
|
בכל מקרה ,אין מצב, בשעוני יוקרה , לחשב עלות מנגנון גנרי של ETA
להחסיר את סכום עלות השעון ,לתמחר ואז לבדוק האם הדלתא "שווה את המחיר "
(זהו תחשיב של מנהל מפעל רפליקות זיופים בסין )
עוד מעט תחשבו לי מנגנון לפי פקטור כמות החלקים
או לפי משקל הפלדהה כולל שלו !!
רבותי זהו פורום שעוני יוקרה , לא חברת מיחזור ברזל !
עלות תועלת אפשר להגדיר על קסיו של 50 שקל !!
(ואולי שמשווים שני דגמים זהים ורוצים להמחיש מה מקבלים יותר בשביל אותו כסף
אבל "יותר" הוא לא תמורה "פיזית" כי אם תמורה "יצירתית \ רוחנית \מחפש עוד מילה..)
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
•
|
נו באמת לא זו הכוונה
shrink77
> את/ה נמצא כאן
|
|
|
Jul 21, 2013 | 22:26 |
|
אל תקח את זה כל כך קשה. כמו שהאדון אומר, לשלם 5000$ ולדעת שאת אותו מנגנון קונים בחלקית המחיר זה מבאס. זה מזכיר לי את הפורשה 924, למישהו שעבד איתי לפני כמעט שני עשורים הייתה אחת. אהב אותה כי זה פורשה. יום אחד גילה לי שזו הפורשה היחידה שיכל לקנות כי בעצם המנוע הוא של רנו/וולבו אבל אהב את הכל המסביב שהיה פורשה באמת.
אבל אם נחזור לפנראי, שקטונתי להבין את ההמולה סביב השעונים האלה. את הקופסאות מייצר דונזה באום, ואת מנגנוני ה-Inhouse מייצר וול פלורייר. 2 חברות בת של קבוצת ריצמונד. לפי הלוגיקה הזו, כל חברות התאגיד סוטש יש להם מנגנונים ביצור עצמי, כיוון שחברה אחרת בתאגיד (ETASA) מיצרת עבורן את המנגנונים.
פנראי לא ייצרו ולא מייצרים כלום. בעבר היה להם מנגנוני רולקס וזה נתן להם את קפיצת האיכות, סטלונה החזיר אותם לחזית אחרי שכמעט נמחקו. מצטער להיות כל כך חותך, אבל גם יש גבול כמה סיפורים שאנשי המרקטינג ממציאים יכולים לצבוע לנו את המציאות אחרת.
בסופו של דבר אם יש אנשים שמשלמים את המחירים, ואני סומך על כך שהם לא טיפשים, כי בסופו של דבר גם הצליחו להרוויח את הכסף. כנראה כי הסך הכל באמת נראה כמו מיליון דולר ומערכים ששווה להם. אם אתה מרוצה מהקנייה ומהשעון שיש לך זה הדבר הכי חשוב.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 21, 2013 | 22:50 |
|
ואמנם הידע שלי בשעונים מוגבל..אבל ההגיון שלי עובד טוב..
אני חושב שהאתר שבלינק הנ"ל מראה בדיוק מה השינויים - הקוסמטיים לפחות ואין ספק שמדובר פה בהבדלים של שמיים וארץ באיכות הגימור ווהקפדה על ההרכבה. עד לדקויות..
חוץ מזה אני חושב שמנגנון תוצרת ETA זה לא דבר רע - הרי בזה הם מתמחים כבר הרבה שנים וכמו שיש חברות בוטיק שמייצרות אגזוזים ושיפורים לרכבים (בעיקר אופנועים) - שבהרבה מאוד מקרים טובים בהרבה מן המקור אז גם בשעונים אני חושב שהמצב יכול להיות זהה וזה נראה לי בעיקר עניין של תפיסה ומסורת.
מעבר לכך -בפן הכלכלי של העניין, אני חושב שלרכוש פנראיי ב5000$ זה בהחלט הגיוני גם אם יוצאים מנקודת הנחה שעלות המגנון + השיפור לא עולה על 1000 $, אחרי הכל ישנם תיקים של לואי ויטון,נעליים של גוצ'י ועוד הרבה אביזרים אופנה עלוים הרבה הרבה יותר - רק בגלל המותג - נכון שאיכות המוצרים גבוהה, אך עדיין לא מצדיקה מחיר כלכך גבוהה -עדיין יש מי שמשלם על כך. כשמתדברים על מותגי יוקרה -משלמים הרבה.
רוב האנשים פה יעדיף להשקיע בשעון יוקרתי באלפי שקלים אך לרכוש חולצה, מזוודה,נעליים בכמה מאות.
הכל עניין של העדפה, אך בסופו של דבר אני רואה גם בשעון אביזר אופנתי וסמל סטטוס ולא מעבר
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 21, 2013 | 22:48 |
|
.הערך המוסף הוא דוקא ב CASE ובבדיקות אטימות שהשעונים האלו עוברים לרבות כל החומרים מסביב.
בעניין מנגנונים הם ידועים בשמרנותם לטוב ולרע. בעבר היו גם מודלים שהשתמשו במנגנונים של רולקס.
טל בן-שלמה
טיימפיס בע"מ
www.empress.cc
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 23, 2013 | 19:23 |
|
אני מקבל את הרושם שמדובר בחברה בנונית שמצליחה למתג עצמה טוב. לא ראיתי כאן בקורות כאלו על בריטליג או אומגה במתכונת החדשה שלהם. מה עוזר לפנראי למתג עצמם כל כך טוב? השם שלהם מהעבר? הקשר שהיה להם עם רולקס? יש לפנראי עיצוב מאוד ייחודי ומעניין זה מספיק?
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 23, 2013 | 21:07 |
|
היא זיהתה את המגמה והתחילה את המעבר ל IN-HOUSE עוד לפני ברייטליננ ואומגה ..
יש לה מסורת מפוארת , עיצוב בלעדי ,ייחודי ונישתי
יש לה את תחום הריזרב הגדול (3 ימים ,8 ימים, 10 ימים) במנגנוני התנועה - תחום שמושך קהל הדוק.
יש לה טורבילון ' יש לה מנגנונים אם מתיחה ידנית (במקביל לאוטומטים)
היא מייצרת כבר מעל 50,000 בשנה אבל שולטת היטב בשיווק , לא כל דגם מגיע לכל מדינה
שומרת על ביקוש גבוה והיצע מכוון מידתי.
שוק יד שנייה טוב ,(קשה להשיג יד 2 ושמירת ערך "סבירה")
שייכת ל Richemont Group עם כל היתרונות והחסרונות
הייתי מגדיר אותה הרבה מעל לחברה בינונית ולא ממהר לשפוט אותה לפי דגם אחד או תקלה שקרה בעבר.
יש לזכור שחברות יוקרה מנסות לשמור על רצף הדגמים גם אם המנגנון משודרג \ או מוחלף למנגנון בייצרו עצמי
בסופו של דבר הלקוח קונה דגם של המותג בציר הזמן ..
סביר להניח שבהווה הוא ייתקל ביותר דגמים עם מנגנון בייצור עצמי מאשר ETA
גם בגלל תיעדוף וגם בגלל שהפז"מ של המנגנון כבר מאפשר לקבל עליו 100 % אמינות מעבר לניסיון הרב
שצבר היצרן בשנים הראשונות שלו.
לחברה יש כבר ליין רציני של
מנגנוני מתיחה ידניים
אני אישית בין רולקס לפאנריי (בLEVEL זהה) הייתי בוחר בפאנריי (אבל זאת רק דעתי כמובן)
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
קישור מצורף:
מנגנוני מתיחה אוטומטיים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 23, 2013 | 22:31 |
|
ה קישור הזה לכתבה של שנת 2006 בה מתארים למה ריצמונד קנו את LMH, בקיצור, כי לא ידעו איך ליצר מנגנונים. כל זאת בשנות ה-90. Val Fleurier נוצרה כדי לתת מענה ליצור המנגנונים לקרטיה, פנראי, מונט בלאנק ובאום מרסייה. כל הידע ביצור מגיע בקבוצת LMH (ייגר IWC ולאנגה). כל הכתבות העדכניות יותר הם גיבוב של תעמולה פרסומית ולא מדברים על זה כבר. יש שמועה שלקראת סוף השנה הזו יתחילו במפעל משלהם.
אותו מפעל של וול פלורייר מייצר עבור כל הקבוצה המקורית (קרטייה, פנראי, מונט בלאנק ובאום מרסייה) וגם זה לא לכל הסדרות. ממש כמו ETASA עבור חברות בקבוצת סווטש.
זה לא אומר שהמנגנונים לא טובים, אני משאר שמהידע המשותף של ייגר ולאנגה אפשר לייצר משהו חבל על הזמן. ייגר בזמן זה או אחר סיפקה מנגנונים לכל עילית השענות, לאנגה היום נמצאת בחוד החנית של הוט הורולוגי. רק דברים טובים יכולים לצאת משם, אבל די לקרוא לזה אינהאוס! האנשים האלה לא מיצרים ואם יתחילו בקרוב אין קשר לידע של OP, אלא של החברות הנרכשות.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 23, 2013 | 22:51 |
|
אתה טוען ,על סמך דבריך המובאים לעי"ל
שהמנגנונים המוגדרים ע"י פאנריי כ in-house הם לא !!
לפי הצהרה רשמית של החברה
The P.9001 calibre, created entirely by Officine Panerai and used in a series of Luminor 1950 and Radiomir models
קישור לדוגמה
אם זה לא IN-HOUSE אז מה כן... (שוב חוזרים להגדרה)
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 23, 2013 | 23:05 |
|
OP מעולם לא ייצרה שום מנגנון, אי פעם.
קבוצת ריצמונד בשנות ה 90 רצתה להכניס את יצור השעונים לקורת הגג שלה, לכן שילמה הון עתק עבור LMH והחברות הכללות בה. להן אפשרה המשך עבודה, אבל עם הידע שלהם יצרו את המפעל בואל פלורייר עבור החברות של הקבוצה שלה.
אני אומר שיכול להיות שהמפעל מייצר סדרה של מנגנונים אך ורק עבור OP, לפי הדרישות שלהם והנתונים שOP מספקים להם. יתרה מזו, לאף אחד אחר אין את אותו מנגנון שלהם יש! ועוד יותר, יכול להיות שזה המנגנון הכי טוב שיש בעולם!!! אבל OP לא מייצרים שום מנגנון. זה "מיקור חוץ" לחברה אחרת שנוצרה עבור מטרה זו על ידי חברת האם. לכן אני מתנגד לנופף את התג של אינהואס, שמעיד כי לחברה עצמה יש ידע ויכולת לפתח ולייצר.
ל OP אין עבר או ידע של יצור כלשהו שקשור למנגנונים, מה שכנראה יקרה זה שחלק מחברת ואל פרורייר תעביר פס יצור לתוך הבניין של OP ויקראו לה OP-מנופקטור אבל הידע והעשייה מבוססת על מה שהגיע מקבוצת LMH.
זה כאילו אני קונה את חברת פאררי, מדביק על המכסה מנוע מדבקה עם SHRINK77 ומספר לכולם איך אני מייצר מכוניות פאר במודנה מאז עשרות בשנים.
|
|
|
|
|
°
|
|
|
Jul 23, 2013 | 23:20 |
|
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 23, 2013 | 23:34 |
|
הסרטונים באתר שלהם (שים לב אחד נגמר שני מתחיל יש כמה פרקים אחד )
יש גם סרטון ביו טיוב לינק בתחתית
מתארים תהליך ייצור שלם ..
OK
ייצור ה CASE ו DIAL יכול להיות במיקור חוץ - קניתי
גם הסרטים יכולים להיות "תדמיתיים"
אבל החברה מדגישה "ייצור עצמי" ולא מסתירה (כמו כמה חברות שלא אומרות כן ולא אומרות לא
ככה עובר לאנשים מתחת לראדר)
החברה מדגישה שהיא יצרנית, לא נראה לי שחברה כזאת תיקח סיכון ליפול בתחקיר (60 דקות , כלבוטק :) )
על "חוסר אמת בפרסום"
מצד שני זה הכל עיניין של הגדרה אם קנית מפעל , טכנולוגיה שילמת זכויות ורצית לקצר את ההתחלה
מי יכול לטעון אחרת,
מקיסימום ויכוח על "שנת היסוד"
חסרים לי כמה פרטים אבל נראה לי שצריך להסתכל על המוצר הסופי ופחות על ההגדרה אם בנו או קנו
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
קישור מצורף:
סרטון ייצור המנגנוניים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 24, 2013 | 20:57 |
|
בשוויץ והחלקים מיוצרים שם נחשב "יצרן" גם אם הוא בפועל רק מעצב את המוצר ומוציא את כל החלקים לאאוטסורסינג. יש לי חבר יהודי חביב בשם דניאל דרייפוס שהוא הבעלים של פירמה בשם MAURICE DE MAURIAC מציריך. עושים דברים מאד יפים. לא נופלים מכל אחד אחר. הוא עדין נקרא "יצרן" אפילו בקרב השויצרים.
טל בן-שלמה
טיימפיס בע"מ
www.empress.cc
|
|
|
|
|
•
|
אני מקבל את הגישה הבסיסית של SHRINK
yonatan
|
|
|
Jul 24, 2013 | 00:41 |
|
חברה שמדורגת כל כך גבוה לא יכול להיות שלא תעשה את רוב המנגנונים ביצור עצמי. לא מספיק ליצר גוף נחמד לשעון ולשתול בו מנגנון אפילו משודרג מיצור של חברה אחרת ולאחר מיכן למכור אותו באלפי אירו .
בשנת 2012 פנראי הייתה מדורגת שלישי בשוק האירופאי. מעל לנאנג. ברוגט וJLC משהו רקוב בשוק הזה!!!
בטוח שלפנראי יש היסטוריה מפוארת אבל חברה להרכבת חלקי שעונים לא צריכה להיות מדורגת כל כך גבוה.
כיום אם אני יקנה שעון של IWC BREITLING ULYSSE NARDIN אני יקפיד לברר אם בדגם הזה הם מיצרים את המנגנון לבד או רק מבצעים הרכבה ושדרוג של מנגנונים אחרים. בכלל לא משנה לי שהמנגנון יכול להיות משודרג לרמה יותר גבוה מהיצור העצמי. משום מה זה ניראה לי סוג מסוים של הונאה.
למעט מקרים בודדים של שילוב בין דיטונה עם זניט או פנראי עם רולקס או IWC עם מנגנון של JLC שמתקבלים אצלי כמו הכלאות להשבחת הגזע.
סתם דעה אישית שאפשר בקלות להתעלם ממנה.
SHRINK לאט אבל בשיטתיות מצליח להפוך לי את הראש.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 24, 2013 | 08:35 |
|
מנקודת המבט שלי - לא כאספן.
אני לא מבין מה הבעיה מסויימת השייכת לאותו תאגיד ומתמחה ביצור מנגנונים מורכבים - עושה זאת עבור חברה אחרת השייכת לאותו תרגיד בצורה בלעדית.
אני לא אומר שזה בודאות מה שקורה כי כמו שTHEWATCH כבר אמר קצת קשה לי להאמין שחברה כמו פנריי מצהירה בגלוי שהיא מייצרת בעצמה מנגנונים והיא לא.. אבל זה לא משנה.
אני באמת לא מבין מה הבעיה אם מסתכלים על העובדות - יש מנגנון מורכב,מדוייק ואיכותי בעל אמינות מוכחת - לי בתור צרכן לא נשמע הגיוני בכלל לא לקנות שעון כזה או להעדיף שעון אחר רק כי המומחה שהרכיב את המנגנון לא לובש חולצה של פנריי אלא של חברה אחרת. זה נראה לי התעסקות בתפל, בטח ובטח שחוץ מכנראה ערך אספני (שלא רלוונטי במקרה הזה משום שלא מדובר בדגם מיוחד) אין לעובדה הזאת שום יתרון או הצדקה למחיר גבוה או נמוך יותר וכל ההתעסקות בכך לדעתי קטנונית.
שורה תחתונה - אני חושב ששעון (מפס יצור רגיל!)הוא מכלול של תכונות ומרכיבים ובניהם - מראה חיצוני,איכות
חומרים והרכבה מוניטין ומנגנון. והרבה יותר חשוב לי שהשעון שלי יהיה יפה...מאשר לדעת את שמו הפרטי של מי שהרכיב את המנגנון הזה וממי הוא מקבל משכורת - כל עוד המנגנון איכותי.
אני יכול להשוות את רולקס למרצדס - ללא ספק מובילה בתחומה, כל מכונית חדשה זוכה לביקורות מעולות על איכות הנסיעה,מראה חיצוני , איכות חומרים ומנוע - וכמובן שיוצרה בגרמניה. מעבר לכך - אף אחד לא שואל או כותב על מהנדס המנוע כזה או אחר.
עובדתית - שעון /אוטוטוב, מנגנון איכותיוכל הנ"ל - עם עובדות קשה להתווכח .
שוב - מסייג את דברייי לשעונים ללא ערך אספני. ולא לסדרות ביצור מוגבל.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 24, 2013 | 11:53 |
|
בעיה העיקרית, לא רק איתם, אלה עם הרבה חברות.
בעולם השענות, הוותק והמסורת הם פלוס רציני. ויש חברות שמתלבשות על זה כדי ליצור עולם שיווקי ומלואו.
במקרה של פנראי, תראה תיאור מפורט של ההיסוטוריה מאז תחילת הדרך ואיזו חברה ותיקה היא. כשאתה קונה שעון שלהם אתה קונה את כל זה
מצד שני, ציתות מחלק אחר באתר:
PANERAI THROUGH INNOVATION
The high quality of production symbolizes Panerai’s tradition.
A culture made of technical achievements and commitment, which in 2002 led to the creation of the first movement designed and developed in-house by Panerai, the P.2002 - a hand-wound calibre with GMT function and 8-day power reserve, drawing inspiration from the Angelus movement used in the Panerai 1940s models.
איזה מסורת? שחברה שנוסדה לא יותר מ 10 שנים קודם לכן, שיפצרו מנגנון של אנגלוס מלפני 60 שנה? נכון, הם פיתחו את החומרים המאירים ועיצבו קופסא טובה. נשענים על הפעולות (אלוהים יודע מה עשו) של צי איטליה בשנות ה 30? תזכרו באיזה צד הצי הזה היה. אז לא יודע בדיוק איך זה תורם למכירות.
אותי מרגיז חוסר שקיפות, מרגיז אותי שמלבישים על מוצר סיפור כזה שמטשטש את מה שהוא, בדיוק כמו שקורה עם לונגין, חברה גנרית לגמרי שמדביקה על מוצריה את תפארת העבר של המותג. הסיפור מאחורי המוצר הופך לחשוב יותר מהמוצר, זו לדעתי נקודת המפנה.
להבדיל יש לך חברות כמו H.MOSER, שגם לא יצרו שום דבר עד לפני כמה שנים. ואפילו אמרים את זה באתר שלהם, שדאגו תמיד לקנות ולהרכיב ממיטב הספקים וגם זה בערבון מוגבל. מוסיפים שרק ב 2002 יסדו חברת שענות מודרנית עם כוונה ליצר.
בדיוק לזה אני מתכוון. אני בהחלט יעדיף מישהו שאומר מה שיש כמו בדוגמא הזו לפני לקנות סיפור אלף לילה בלילה מחברה אחרת.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 24, 2013 | 21:06 |
|
H MOSER זה השותפים, המפתחים והמשקיעים בפירמת IWC כמו גם במפעלים תעשייתיים אדירים באיזור שפהאוזן כבר לפני למעלה מ 150 שנה ויצרן שעונים מהטובים שהיו בשוויץ במחצית המאה ה 19. ביחד עם ULYSSE NARDIN הם היו היחידים שהיתה להם גישה לשוק האימפריאלי הצארי ברוסיה וייצרו שעוני כיס איכותיים עבור הצי הרוסי מתחילת המאה ה 19 ועד מלחה"ע הראשונה.
מה שכן זו ללא ספק דוגמא לאחת החברות שמשתמשות היום בשם אבל לא בידע ובמסורת והיום הם עושים דברים די גנריים.
עוד אודות פירמה משובחת זו כאן.
טל בן-שלמה
טיימפיס בע"מ
www.empress.cc
|
|
|
|
|
|
•
|
יונתן ברור שאף אחד לא מדבר על המנוע
timepiece
|
|
|
Jul 24, 2013 | 20:59 |
|
כי ברור לכולם שמרצדס מייצרת אותם. תאר לך שמרצדס היתה קונה מנועים מפולקסוואגן...?! אז היו מדברים על המנוע או לא...?
טל בן-שלמה
טיימפיס בע"מ
www.empress.cc
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 24, 2013 | 08:39 |
|
אני לא הייתי יוצא בהצהרה שהיא הכללה
המנגנון חשוב אבל הוא הופך "לא רלוונטי " אם אתה לא מתחבר:
1.למותג
2.לעיצוב
3.לייעוד השימוש (דרס,צלילה וכו')
בכל מקרה לא עושים איפה ואיפה
איפה שנוח "מעגלים פינות" והיכן שלא אז לא
שאתה הולך לקנות שעון רצוי לעשות את הבדיקות שציינת בלי\עם קשר לנושא המדובר
מכיוון שלבסוף, אם כל הרצון ,הידע,המנגנון, העיצוב וכל מה שתגיד עוטפת מעטפת של תג מחיר
שעולים לגמר כמה דגמים אחד מול השני (לאחר הסינון ) תג המחיר הופך שחקן מרכזי
(אצל כולם , כל אחד ברמה שלו) וכאן הפרמטר הזה בהחלט יכול לשנות החלטה
לדוגמה בחירה בין מנגנון רגיל IN-HOSUSE ל CHRONO של ETA משודרג (במארז שעון שמתחבר יותר לעונד)
אני עדיין חושב שפאנריי היא IN-HOUSE ב 100% למרות שאולי המפעל שלה "קנוי" בצורה כזאת או אחרת
ועדיין הייתי מעדיף על מנגנון של בייצור עצמי שלהם מול כל מנגנון של רולקס
אבל אני בטוח ש 7 מתוך 10 היו בוחרים הפוך ממני ..
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
•
|
ביקורת על טרנד "שעוני פאנריי"
degas
|
|
|
Jul 24, 2013 | 10:06 |
|
אם כבר פסיכולוגיה... (:
I could embark on pages of Freudian psychoanalysis on why the general watch-buying public goes for the oversize watch in general, or Panerai in particular. I’m fairly certain this urge for wearing half-kilo, quasi-military watches comes out a sense of insecurity, the demise of modern man’s relevance in a post-feminist world, and the same impetus that makes the SUV and pickup truck so popular in the suburbs. When men cease to do anything that traditionally made them men, the insecure ones feel the need to surround themselves with symbols to prop up their bruised egos. From that perspective, a Panerai seems a relatively harmless buttress, and fits in nicely with the violent video games, paintball contests and round-the-clock football on television.
Read more: http://www.askmen.com/fashion/mens-watches/boutique-watches.html#ixzz2ZwbCF7of
|
|
|
|
|
•
|
אני נגד ג'יפים ושעונים גדולים.
yaakovt
|
|
|
Jul 24, 2013 | 11:13 |
|
ממדי הרכב צריכים להיות במידת הצורך. בתור תל אביבי הייתי הולך על סמארט אם הוא היה קצת יותר אוטו ופחות עגלה.
שעונים צריכים להיות מספיק גדולים כדי להראות את השעה ולפעמים גם מספיק חזקים כדי לא להנזק באקראי.
מדוייקים כדי שלא יהיו מצחיקים וגם נוחים ונעימים על היד.
אנו חיים כדי להנות
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 07:54 |
|
כאחד שאוהב את גודל הכלים שלו בהתאם למשימה שיש לבצע אני חובב גיפים גדולים רובים גדולים ואקדחים גדולים וכן שעונים צלילה גדולים
אז נכון שבשביל ליסוע לסופר לא צריך גיפ ענק מספיק סמארט אבל בשביל לטפס על הר בנגב ???
יש משהוא בחיבור שבין אדם למכונה שכאשר אני ניתקל במכונה המתאימה אני יודע שזה המכונה שלי והיא הופכת להיות חלק בלתי ניפרד ממני וזה לא קשור למחיר זה משהוא מיסטי,
ככה עם שעונים יש לי אומגה סימסטר וטג אקווה רייסר האומגה מחוברת אלי, ולאקוורייסר אני לא מצליח להתחבר מרגיש כמו משקולת...
סט הבוקסות סיגנט שלי לא יכול להיותמוחלף על ידי אףסט בוקסות
אקדח ה-CZ שהיה לי לא יכול להיות מוחלף לא על ידי FN גלוק זיג או אקלר אנד קוך
הנשק האישי שלי AK קאסטום שהיה לי לא הצליח להיות מוחלף על ידי אףM16 מקוצרר או גליל ותבור ונגב ניראים לי צעצועים לילדות עם צמות.
רובה הצייד שהיה לי FN AUTO5 עם מנגנון רתע מיושן בייצור ידני על חלק מוטבע מספרו לא יכול להיות מוחלף על ידי הבנלי הרמינגטון או המוסברק הכי משוכללים
והגיפ שלי החבוט והישן לא יכול להיותמוחלף על ידי אף מכונה חדשה ונוצצת מרגע שהתישבתי בכיסא המרופט ידעתי שזו המכונה שלי...
ואני יכול להמשיך ככה לציוד צלילה ולווסת המיסטראל שלי עם החתימה של קוסטו ועוד ועוד...
ועל זה חברה שלי אומרת.... ילדים שאוהבים צעצעים גדולים מפצים...
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 09:42 |
|
אוהב את הרעיון וההדגמה של "החיבור" (למרות שיש דברים שהייתי מעדיך לקבל אותם ב L ולא ב 3XXL )
אולי זה קשה להסביר לבריות אבל חיבור זה משהו שמרגישים מבפנים ..
אם אין חיבור בכל תחום, לרבות בשעונים , העסק הופך להיות "רק טכני" והאפקט שלו בהתאם
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 24, 2013 | 14:09 |
|
לא רק בתור בעליו של פנראי,
אלא כמעצב (עובד ולומד בתחום)
אני חושב שהביקורת הזו פשוט לא פוגעת.
כנראה שהמבקר לא הגיע מעולם העיצוב, לא חקר עיצוב לדורותיו ולא יודע מה מעושה עיצוב מסתמי וגדול לנחשק.
בפנראי או ברולקס אין כלום חדש בכל הנוגע לעיצוב, אבל אין כלום כבר הרבה מאוד שנים. הכלום הזה הפך למודל לחיקוי עבור המון חברות אחרות ונשאר עדכני גם היום .
קח למשל את כורסאת צ'רלס אימס המפורסמת - כמעט 100 שנה אם אינני טועה -מליון חקיינים כולל כאלה שמכבדים את עצמם ווקראים לזה הומ'אז. ועדיין נחשבת לפריט נחשק ויוקרתי בקרב מביני דבר.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 24, 2013 | 15:48 |
|
מבחינתי הסיבה שאפשר להתייחס כהונאה להתקנת מנגנוני ETA בתוך קופסא של פנראי בריטלינג אומגה או IWC היא שהצרכן הפשוט ירכוש שעון עם שם של חברה והוא מצפה לקבל שעון של אותה חברה ולא משהו אחר.
המוכר בחנות לא יקפיד להגיד לצרכן שבשעון הנדון מותקן מנגנון אחר.
לפני שנים רכשתי אומגה ספידמאסטר אוטומטי במחיר מכובד לאותם ימים. השעון לא הפסיק לעשות בעיות ולבסוף נפל בצניחה חופשית למעמקים של מגירה. רק כאן הפורום הזה שמעון אמר לי שלשעון הזה יש מנגנון של ETA שבאמת יש בו בעיה. קניתי אומגה עם התהילה של אומגה וקיבלתי חתול בשק, זאת נקראת הונאה לדעתי. עגב זו סיבה שאני מאוד לא סלחן לחברת אומגה וכל החידושים שחברה זו מביאה לשוק נתקלים אצלי בחוסר אמון. פנראי מייצרת שעונים באמת מיוחדים אבל אם המנגנון לא שלהם אין לשעונים האלו שום יחוד ואין הצדקה לרכוש אותם במחירים המקבילים לרולקס. אפילו אם בעלי מקצוע טוענים שהמנגנון שלהם שודרג לרמה הטובה מהמנגנונים של רולקס שהם ירכשו אותם. אני מוכן לקבל טויוטה עם חלקים של למבורגיני אבל אינני מוכן לקבל למבורגיני עם חלקים של טויוטה.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 24, 2013 | 17:21 |
|
תעשיית השעונים, היא תעשיה לכל דבר וגם כן יש שיקולים של תקציב וניהול נכון של המשאבים.
אם לקונצרן יש מותג כמו אומגה\פנריי\טאג לצורך העניין ובבעלות אותו קונצרן ישנה חברה אשר מתמחה בייצור מנגנונים.
אין שום סיבה כלכלית\ארגונית\הגיונית להשקיע מליונים בפיתוח מנגנון חדש תחת מותג אחר מבלי להשען או לקבל עזרה מאותה חברה מתמחה .
אתה מרגיש מרומה כי באותו שעון עבד מנגנון בעייתי ,לא כי עבד מנגנון שאומגה לא פיתחו בעצמם - אם היה מדובר במנגנון מוצלח מאוד של ETA שאומגה הסבו ושיפרו בהצלחה - אולי היית עונד את השעון עד היום.
אני עדיין חושב ששעון טוב\יוקרתי הוא סך כל חלקיו,
גם אני נוכחתי לדעת שבשעון שלי פועם מנגנון של ETA - אומנם מיושן, אך אמין ושעבר שדרוג מוצלח ע"י פנראי .
אז לי יש נחת,כי לא חשוב לי מי שהשען שחתום על הפטנט של המתגנון ממי קיבל משכורת - המנגנון טוב,הקייס טוב ,המראה טוב, המחיר טוב והמוניטין טוב - תשמע , עבורי זה השעון הכי טוב שיכלתי לבקש.
|
|
|
|
|
•
|
לא יודע לגבי המנגנונים...
axl
|
|
|
Jul 24, 2013 | 15:54 |
|
אבל לטעמי פאנרי הוא אחד השעונים המכוערים שיוצרו.
ההישענות ההיסטורית על הצי האיטלקי פשוט בדיחה.
גם מנגנון של פאטק לא יעזור לו :}
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 24, 2013 | 16:28 |
|
לגבי העיצוב, טוב זה עבר טעם אישי (ועל טעם וריח..)
לגבי המנגנונים - לימים האחרונים השיקה פאנריי מנגנון חדש בייצרו עצמי - קישור
לגבי נושא "ההונאה"
אני לא חושב שיש כאן הונאה בכל חברה בכל מותג קל וחומר עם פאנריי
אל תקחו דברים כאלו ואחרים כמובן מאליו - גם אם יש לזה סימוכין כאלו ואחרים..
ברגע שחברה מטביעה את שמה, הלוגו שלה ויוקרתה על המנגנון היא אחראית עליו
תקרא לזה איך שאתה רוצה ..עיניין של הגדרה
אותו דבר אתה יכול להגיד על הקייס של השעון, מחוגים ,רצועות צמידים כל החלקים
רוב החברות מייצרות אותם במיקור חוץ , האם גם זו "הונאה" האם רק המנגנון נכנס למשחק
שוב אפילו אם החברה מייצרת או נעזרת במקורות חוץ חשוב שהיא מטביעה עצמה (לטוב ולרע) על מוצר
יש מנגנוני תנועה של ETA שעולים על כאלה שבייצור עצמי (לרבות רולקס )
התעשייה פונה לכיוון הייצור העצמי שלרוב מעניק לחברה פרסטיז'ה יכולות ומעמד
ופועל יוצא היא משקיעה בהם יותר ומעניקה להם דרגת איכות גבוהה
אבל אין זה אומר שחברה שמשדרגת מנגנון נחותה או המנגנון הזה לא טוב ,
זה הכל הגדרה של התעשייה בה היא פועלת ...
מנגנון מורכב נוטה לתקלות יותר מאחד כזה שהוא לא
(אני מחשיב מנגנון של רולקס כמנגנון "פשוט" ולא מורכב בעליל , הדגמים המוכרים)
זה בהחלט יוצר סטטיסטיקה של אמינות - סבבה
זה שמזדה 3 מתקלקלת פחות מלמבוריגני (ותאמינו לי היא מתקלקלת פחות ) זה לא אומר שהיא שמזדה 3
טובה מלמבורגיני ..
יש פלופים לכל חברה אומגה, ברייטלינג פארניי IWC - לכולן זה לא אומר שדגם אחד ,דוגמה אחת הם הכלל
ומילה אחרונה לגבי פאנריי
קצת נסחפו עם הסיווג שלה כ"לא יצרנית" או כ "הונאה" בכל זאת פאנריי
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
קישור מצורף:
גם באתר שלנו ..
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 24, 2013 | 18:11 |
|
בדיוק על זה אני חושב ששווה להתעקב.
ככל שחברה מייצרת יותר מהחלקים של השעון, זאת אומרת לא רק מנגנון אלה גם את המחוגים, לוח, קופסא, צמיד. כך היצור האנכי (של כל חלקי השעון) נעשה בבית הפירמה. לכן יש לי הערכה רבה מאוד לרולקס וסייקו, שיש להם יצור אנכי מהגבוהים בענף. אני יודע ש גם AP מייצירם אנכית רבים מהמרכיבים, לגבי אחרים אני פחות מיודע.
|
|
|
|
|
°
|
|
|
Jul 24, 2013 | 21:14 |
|
טל בן-שלמה
טיימפיס בע"מ
www.empress.cc
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 24, 2013 | 22:49 |
|
נושא הייצור העצמי הוא לאו דווקא ערובה למצוינות. מנגנוני ETA הוכיחו עצמם לאורך השנים כמנגנונים אמינים ביותר. שעון הוא יותר מסך חלקיו ולכן לא כל שעון בעל מנגנון בייצור עצמי טוב יותר בהגדרה מכל שעון עם מנגון ETA. צריך גם לקחת דברים בפרופורציה, זה לא שהשעונים עם מנגנון INHOUSE מיוצרים במשך 20 שנה (כמו המארי אנטוואנט של ברגו למשל) גם רולקס משתמשת בייצור תעשייתי ומייצרת כמעט מליון שעונים בעלי מנגנון "בייצור עצמי". המנגנונים שבאמת מושקעת בהם עבודה מאסיבית ומדוייקת נמכרים במאות אלפי ש"ח אם לא יותר ואלה לא השעונים עליהם אנחנו מדברים.
|
|
|
|
|
•
|
מה שכתבת בנוגע לפאנריי
אברהם
|
|
|
Jul 24, 2013 | 17:19 |
|
עומד לי על קצה המקלדת כבר זמן רב, אך כדי לא לפגוע ברגשות לא כתבתי מה שאני חש. כעת, משפרצת את הסכר, אני מרשה לעצמי לשאול, מה חובבי שעוני היוקרה מוצאים בחפץ המסורבל, המשעמם, והמגושם הזה. לדעתי (ואת זה כבר ציינתי) אם היו מטילים את משימת העיצוב על האדם הקדמון - שזה עתה יצא מן המערה - זה מה שהיינו מקבלים (ושוב סליחה מכל הפנראיים למיניהם).
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 24, 2013 | 19:09 |
|
למי שעדיין סקפטי מוזמן לקרוא סקירה של מגזין נחשב - קישור
גם לאלו שמתמקדים במנגנון ימצאו שם פרטים מדוקים
לגבי העיצוב , אפשר להגיד את זה על כל דבר - טעם אישי זה משהו שלא ניתן להתווכח איתו
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 07:20 |
|
שעונים מכניים הינם אובסוליט הלו למטה תתבוננו למטה בפינה של המסך ישנו שעון שהדיוק שלו עולה על כל פטק פליפ או רולקס עשרות אלפי מונים...
הנסיון לשכנע את ילדיי לענוד שעון נתקל בסרוב מזלזל הם צמודים לסמארט פון וממש לא זקוקים לו...
אני זוכר בתור ילד קטן מביט מלמטה בטקס היומי סבא שלי ששב מהעבודה עומד לפני האורלוגין המטוטלת הענק שבהול מוציא מכיסו את האמוגה שלו עם השרשרת היקר לליבו כל כך לליבו שהוריש לי ומדייק את ההאולוגין אם צריך, אני זוכר את הטקס של מתיחת האורלוגין פעם בשבועיים עם המפתח הענק, ואת הדיוק של השניות לפי צפצופים של לפני החדשות ברדיו הגדול מהעץ שלקח לו שתי דקות להתחמם לךתסביר את זה לילדים שלי :(
אני רואה בשעוני איכות מכניים סמל והצדעה לגאונות האנושית לאומנות...למרות שרק בנס כל פטק פליפ או רולקס שעולה כמו בית עם 282 חלקים נעים בכלל עובד ומדייק, כשכל סווטש או קסיו בשקל וחצי מדויק הרבה יותר ממנו...
אני צולל מתחילתשנות השיבעים ומאלו שזכו לכבוד לדשדש רגליים בקישון ואני חובב שעוני צלילה בעניי הפנריי שעון מדהים אבל אני מאלו שמתעלפים מעונג לענוד אומגה פלופרופ בעוד שאחרים רואים בו משקולת מכוערת בעיניי שעוני צלילה הם הצדעה להתמודדות של האדם עם הים. למרות ששעון צלילה הינו היום אובסוליט כי כל ילד בן 12 או סבתא שעושה קורס צלילה לא יעיז לטבול קצה סנפיר במים מבלי שיענוד מחשב צלילה זה או אחר ולא זקוק לשעון כלל... בזמני להיות בעלים של שעון צלילה ומד עומק ומצפן לא היה דבר של מה בכך ורק למעטים היה...
לענוד שעון פנריי מבחינתי זו הצדעה לחברה שהתחילה את דרכה בייצור מצפנים לאוניות והמשיכה בייצור של שעונים ומצפנים ומדי עומק לחבורה מטורפת של אנשי ים משוגעים שהתמודדו עם הים... אני זוכר בסיום איזה שלב במסלול העניק לנו מפקד חיל הים את הספר בהוצאת משרד הביטחון "שדי הים" בהקדשה אישית שלו. לימים שמעתי ביחידה אגדה שלא הצלחתי לוודא שבצוללת שירה של שדי הים שטובעה מול נמל חיפה בשנת 1943 נמצאו שעון ומצפן פנריי במצב עבודה אחר ארבעים שנות טבילה במים בלחץ של 4 ארבע אטמוספרות... מבחינתי זה ניצחון ענק....
|
|
|
|
|
•
|
אם ככה אולי השעון הזה יעניין אותך
degas
|
|
|
Jul 25, 2013 | 09:46 |
|
IWC AQUATIMER DEEP 2
השעון מסוגל למדוד עומק ללא עזרה של מכשור אלקטרוני כלשהו
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 11:05 |
|
בהחלט מעניין לדעת מחיר אם יפול לי אחד מאיזה מטוס אשמח לתת לו בית חם...
היו מספר שעונים בהיסטוריה ששילבו מד עומק עם שעון...
אבל כשעון צלילה הוא לא טופ הוא מוגדר שעון ספורטיבי לפי12 BAR זה עומק 110 מטר זה לא שזה עומק הצלילה מרבית העולם הצלילה צספורטיבית צולל לעומק 40 מטר וכבר המון זמן לא הייתי ב-60 מטר...
מקובל בעולם שעוני הצלילה ששעון צלילה לא ספורט יהיה בעל עמידות של לפחות 20 בר וזה בגלל שאז הקייס שלו צפוי לעמוד יותר טוב בפני הצפה בצלילות חוזרות
שעוני צלילה מיקצועית יהיו לפחות עם 30 בר ויהיה להם שסתום לשחרור הליום
בתמונה רואים את את הצולל עם השעון ציוד צלילה מתוצרת שוודית פוסידון, על הדיים בנוסף לשעות מצפן ומחשב צלילה של סונטו
בקיצור גימיק לא אטראקציה
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 11:19 |
|
יש לך את ה blancpain עם מנגנון ביצור עצמי והחברה מובילה בתחום שעוני צלילה עם הדגמים של הפיטי פאדום. מצרף לך תמונה.
או כל שעון של רולקס והספורטיביים שבהם מסוגלים לעמוד שנים רבות בצלילות חוזרות גם אם מוגדר עליהם שהם רק ל 100 מטר.
|
|
|
|
|
•
|
יונתן אני חסלתי 2 כאלו לפני עידנים
דינו
|
|
|
Jul 25, 2013 | 11:46 |
|
הפיפטי פאטומס שעון מדליק בהחלט בתוכנית הרכש הרב שנתית או כשאזכה בלוטו צר לי לא נותן תמורה בעד האגרה הקייסים שלו חלשים...
השעון הבא יהיה רולקס אני מתלבט בין SM או GMT
אם אתם מעונינים בסיפורי אנו באנו ארצה מתרפפו אז אספר לכם בכל מקרה יום בהיר אחד שהייתה לי עוד בלורית הגיע ברנש והחתים אותי על 20 שעונים לבדיקת עמידות והתאמה להחליף את האטרנה סופר קונטיקי המהולל...
השעונים עברו גיבוש טירונות ומסלול מלא של עינויים עד שמצאנו את הזוכה הושמדו כמעט כולם...
היו שם בלקפין רולקס אומגה טיודור סייקו סיטיזן אוריינט אולי בריטלינג?? לא זוכר את כולם היו יותר אז זו הייתה עוד עבודה קשה לחסל שעונים... הבלקפין הראשון שהתמלא בדגים ומי ים אז אני זוכר
ואני לא מתכוון לספר איזה שעון עמד הכי טוב אפילו בחקירה בעינויים כי תגרשו אותי מכאן בבושת פנים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 12:17 |
|
נראה לי כואב הלב להרוס שעונים כאלה יקרים....
אולי הם מתאימים לצלילות אבל בטח לא לקרוע אותם בטירונות וצלילות על בסיס יומיומי
ובטח סייקו שרד :-)
|
|
|
|
|
•
|
לא הבנת נבדקו בהתאם לMIL SPEC
דינו
|
|
|
Jul 25, 2013 | 12:29 |
|
אני הייתי אחראי לבדוק איזה דגם שעון עמיד הכי טוב בסביבה צבאית
השעונים עברו בדיקות המיועד למכשור צבאי ימי כגון תא ריסוס תוך כדי ויברציות מלח תאי לחץ עולה יורד במשך ימים אימפקט מכות רעידות חבטות
התוצאות שימשו את חייל הים להחליט איזה דגם שעונים לרכוש לשימוש קבוע
חלק מהבדיקות היה על קבוצה נבחרת של אנשים בשטח איזה שעון ניתן לשימוש וקריאה הכי ברור מתחת למים ביום ובלילה מתחת למים
כן הסייקו שרד ונדמה לי שגם אוריינט אבל אוריינט לא הסכימה למכור לישראל בשום אופן
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 12:34 |
|
מספיק שלקחת 20 שעונים שהחברות הביאו לכם והתעללת מספיק בשביל להרוג אותם זה כואב הלב
להיכנס לצלילה עם שעון של 30000 ומעלה זה מיותר
צריך שעון עמיד קריא וחזק :-)
וסייקו ניצח !
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 14:36 |
|
נשמח לתמונות (של השעונים) שמלווים את הסיפורים הנהדרים שלך..
חדשות\ישנות בכל הולך :)
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 16:14 |
|
וההכל היה סיפורי בדיה של זקן יושב קרנות שמתרפק על העבר חחחחחח
סתם זה מה שיש כרגע כאן במשרד במקרה
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 16:17 |
|
יש להם משותף חוץ מזה שהם שניהם שלי וכאן במשרד עכשיו?
|
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 16:41 |
|
ואנחנו תמיד" צמאים " לתמונות
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
°
|
|
|
Jul 25, 2013 | 16:42 |
|
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 19:39 |
|
בשניהם יש tritium אם אני לא טועה
בדיוק היום הייתי במשרד עם Luminox
:-)
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 26, 2013 | 17:33 |
|
בשניהם יש טריטיום איזוטופ של מימן בעל משקל אטומי 3 רדיואקטיבי
בשתי טכנולוגיות שונות
לומינוקס הכי הייטק שיש גז דחוס בתוך קפסולה קוורץ או זכוכית בייחד עם גז פלורסטנטי המבטיח אזה 20 שנה של תאורה עצמית רציפה בלי קשר עם מאירים עליו
לומינור - יש להם איזה פטנט על חומר המכיל טריטיום שהחליף רודיום או אורניום במשחת הצבע הפוספורסנטי שבשעוני פנריי שמאפשר לשמור על רמת תאורה מינימלית בלא קשר אם השעון ראה אור לפני החושך או לא
פלורסנציה - תהליך מידי (ננו סקונדות) של פליטת אור בעקבות בלית קרינה
פופוסנציה - תהליך מושהה של פליטת אור בעקבות בליעת קרינה
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 26, 2013 | 18:49 |
|
יש להם אחלה שעונים - גם טריטיום בפנים...
אני מאוד אוהב אותם אישית והם בכלל לא יקרים.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 16:51 |
|
אני מקיר מקרוב עוד שני אנשים שהיו שערכו את הניסויים האלו בשייטת בשנות ה 70.
אחד מהם סיפר לי שהרולקס לקח בגדול אבל לא היה תקציב עבורו.
השני זוכר את פיפטי פאטום דווקא בגלל זה המלצתי לך עליו.
הבחירה שלך מושכלת הסבמרינר יותר קשוח ול GMT לא חסר כלום.
מפקד השייטת היה שכן וחבר שלי.
|
|
|
|
|
•
|
חיל הים הישראלי לא מקבל את התקציבים
yonatan
|
|
|
Jul 25, 2013 | 17:05 |
|
של חיל הים האמריקאי או הבריטי. נושא המחיר נלקח כמרכיב מרכזי בחשבון אצלנו ובצדק.
במחיר של רולקס סבמרינר אפשר לרכוש שעוני סייקו או סיטיזן צלילה ל מעל ל 10 בוגרי קורס.
כמובן שעבור הצבא שלנו השעונים האלו מועדפים במידה והם עברו את המבחנים בהצלחה.
הבחינות שערכו לשעונים בשנות ה 70 המוקדמות היו יותר פרימיטיביות וקשוחות.
אז האטרנה שלט ובצדק בבחינה של יחס מחיר לתועלת.
|
|
|
|
|
°
|
|
|
Jul 24, 2013 | 20:54 |
|
טל בן-שלמה
טיימפיס בע"מ
www.empress.cc
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 13:37 |
|
הוא אמר: שפטק פליפ הם שעונים מאד מדויקים ויש להם מנגנון מצויין. והוסיף שכל שאר השעונים היקרים יותר, זה כבר לעשירים שרוצים להראות כמה כסף יש להם לפזר. ולהתחרות אחד בעושרו של השני.
פרשנות שלי: :)
זאת אומרת לאדם הגיוני ממוצע לא בעל ממון שחי בישראל, שרוצה ומוכן להשקיע בשעון יוקרתי, אלגנטי ואיכותי, אמור להסתפק בשעון מצויין של פטק פיליפ. שהוא שעון מאד מכובד. ולא יעשה "בושות" לעונד השעון גם אם הוא מסתובב בחברת אוליגרכים מפוצצים בכסף שמשוויצים בלמבורגיני אוונטאדור שקנו לבת, לאישה ולמאהבת שלהם.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2013 | 14:49 |
|
לא הייתי אומר שזה נכון או לא נכון (כי הנקודה היא לא נכון או לא)
אבל זה בהחלט מפוזר, לא ממוקד ולא קשור למשהו ....
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
|
|
|
מקרא:
ללא תוכן °
הודעה חדשה
|
לחיצה על העיגול תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד
|
|
|
|