האינג'יניר היא למעשה סדרה שמייצגת את התקומה של החברה, החברה נוסדה כחברה של הנדסה גבוהה ועבודת יד מובחרת, בתחילת דרכה ועד היום היא הייתה החברה של "המהנדסים" כך היא רוצה להראות וללקוחות האלו היא מכוונת... הסדרה נולדה כמענה לאנשי ההנדסה והתעשייה המדעית שהזדקקו לשעון קריא, עמיד לתנאים קשים כמו מים , חום , שדות מגנטים וכל דבר שטכנאי או מהנדס יפגוש במסגרת העבודה שלו. בשנות ה70 עוצב השעון מחדש על ידי ג'ראלד ג'נטה תוך שימור היכולות והיעוד שלו...
השעון מתאפיין בקווים הנדסיים חריגים שחלקם בהשראת ג'נטה וחלקם בהשראת המפעל, כך לדוגמה לא הרבה יודעים מה פשר הברגים בבזל ומשערים כי מדובר בעיצוב סטנדרטי של ג'נטה אך למעשה מדובר במורשת של IWC שבשנות ה50-70 הייתה ספק של שעוני יד לאנשי תעשיית מכוניות המירוץ והבל מעוצב בסגנון הברגים שבג'אנט...
השעון הנוכחי מתאפיין בגימור גבוהה ולוח איכותי מאוד (ממליץ לבחון מקרוב מאוד כדי להתרשם) , הוא מדורג כשעון מאוד ארגונומי ונוח עם מידות ופרופורציה נהדרת ( 10 מ"מ גובהה 40 מ"מ קוטר ) שיחסית נדירים בשעוני ספורט, המחוגים והשנתות זורחים בחשכה כמובן והמנגנון עטוף בכיסוי שנועד להגן עליו מהתמגנטות (חלק מהמורשת מהדגמים הראשונים).
אחד הדברים הבולטים זו הרצועה שמעבר להיותה נוחה מאוד היא גם מאוד יקרה, הסיבה היא שכל החלקים העיקריים שלה הם למעשה מערכת עצמאית להקטנה וכיוון הרצועה, כך יכול אדם בזריזות להוסיף ולהסיר חוליות, ע"י לחיצה עמוקה בגב החוליה והסרתה או הרכבתה זה הופך את השעון לפרקטי מאוד ונוח ומצדיק את שם הסדרה (למרות שזה קיים בעוד שעונים של החברה) כל חלק ברצועה זוכת לתשומת לב אישית בשל המורכבות היחסית.
קצת על המנגנון הנוכחי והקודם:
בעבר ייצרה החברה את המנגנון באישור ETA (למעשה היא מכרה חלק מהפטנטים שישמשו את ETA בעתיד)
לאחר זמן מה ETA התירה רק רכש מסוים של חלקים שהחברה בחרה ולאחר מכן תבעה מהחברה לרכוש את הקיט השלם עד להטלת האמברגו של ETA, כיום החרבה משתפת פעולה עם סליטה והמנגנון המשמש הוא SW200 שהוא 2892 אך הפעם מוזמן לפי צרכיי IWC כאשר הוא לא מושלם ועליו החברה מרכיבה את חלקיה העיקריים תוצרתה.
להלן כמה מהחלקים שהחברה מייצרת ומרכיבה במנגנון:
-ספרינג ראשי/קפיץ כולל החבית שמכילה אותו- נועד להוות מקור אנרגיה עמיד יותר לאורך זמן וספק אנרגיה סדירה לאורך רוב הפריקה שלו
-אסקייפ וויל/ גלגל השיניים היחודי - מבנה של IWC ,חומרים של IWC שיתאימו לשאר המערכת שמוחלפת
- מחגר/חוגרים , צורה שונה שמווסתת את התנועה של האסקייפ וויל
- ההייר ספרינג/באלנס ספרינג - קפיץ השערה המבוסס על טכנולגית בריגה בייצור של IWC (רוב החברות משתמשות בניברוקס מבית סווטש )לפי צרכיה וחומריה .
למעשה המנגנון משתמש באותה כמות אבנים כמו שקיימת בדגמי הSW 200 והETA 2892 כמו כן גם האנרגיה, אך פוטנציאל הביצועים שלו טוב יותר גם לאורך זמן ושימוש.
הכיול של המנגנון נעשה כמובן בIWC .
האינג'יניר היא הסדרה שאני באופן אישי הכי מזוהה איתה בIWC בשל ההיסטוריה מצד אחד והשונות שלה גם בתוך החברה וגם מחוצה לה, באופן אישי דגם ה40 מ"מ קטן לי על היד ואני נוטה לדגמי הRACER יותר...
אם אני נשאל מהם הלוחות המוצלחים ביותר אומר לפי סדר: כחול, לבן עם זהב, שחור , לבן כסוף...
הכחול מהדורה מוגבלת לכן מחירה הסופי שונה , השחור מתאים להכל (גם לרצועת סיליקון) , לבן זהב מבחינים בגימור הגבוהה ולבן על כסף זה למי שמעדיף לוח לבן ופחות קונטרסט...
כל הצבעים זמינים בארץ בנקודות השונות ואתה מוזמן ליצור עמי קשר בפרטי להכוונה נוספת/ מחיר
נ.ב - מנגנונים של ETA מעולם לא הרתיעו את הנרי לרכוש שעוני יד שנייה במחירים של 14 אלף פלוס :)))))
ולהם לא ממש היה שיפור ...
"כי אנו, המבינים את סוד החיים, איננו מייחסים למִספרים חשיבות יתרה"