לא הרבה מודעים לזה אבל לצד רולקס וקבוצת סווטש חברת השעונים פטק פיליפ היתה אף היא מחלוצי השימוש בסיליקון בעולם שעוני היוקרה.
מנהל המחקר בפטק פיליפ ז'אן-פייר מוסי מסביר "בהתחלה התעניינתי בסיליקון כי זה חומר לא מגנטי שאינו מעוות"
למעשה הסיליקון הוא חומר אלסטי שאינו מתעוות , חוזר לצורתו המקורית והוא לא ממגנט , החיסרון היחיד שלו הוא רגישות לשינויי טמפרטורה.
הטכנלוגיה איפשרה להתגבר על זה תוך כדי שימוש בתהליך של חיתוך החומר לפרוסות.
כדי להגיע לתוצאה טובה פטק פיליפ שיתפו פעולה עם מרכז microtechnology, IMT באוניברסיטת Neuchâtel .
המטרה הראשונה היתה לצייר escapement מחומר הסיליקון מבלי ששינוי טמפרטורה יפגע ביעילות של החלק.
אגב, השימוש בחומר הסיליקון איפשר לוותר על סיכה בנקודות המגע בין הגלגל לבין משטחי הספיר של המנוף..
במקביל למהלך של פטק, קבוצת סווטש ניהלה מחקר עם CSEM (ר"ת Swiss Electronic and Microtechnology Research Centre) בעיר Neuchâtel.
"הפחד הגדול שלנו היה שלמרות כל התכונות של הסיליקון יתברר שהוא שברירי מדי ורגיש מדי לשינויי טמפרטורה שיפעלו לירעה על האיזון", מודה ז'אן-פייר מוסי
"אבל מצאנו פתרון: סיליקון מחומצן, הפיק שכבה דקה של קליפה שהפכה אותו נוקשה יותר וחסר רגישות לתנודות הטמפרטורה.בדיקות הוכיחו את זה: לא היתה השפעה עם שינויים בטמפרטורה, וכאשר העמדנו אותו במבחן זעזעועיםשל 5,000G (שווה ערך לנפילה מגובה של מטר אחד על הרצפה קשה), הוא לא נשבר..
הסיליקון ההורולוגי שפותח על ידי שלושת השותפים במיזם הטכולוגי המשותף נקרא "®Silinvar", התכווצות של "סיליקון" ו"בלתי משתנה " השם ניתן בהשראת "אינאר" (“invariable”) המפורסם של צ'רלס אדוארד גיום.
כיום השתותפים מחזיקים בזכויות בחומר במשותף וברישיון בלעדי ליצור שלו .
ה Silinvar היוה קפיצה טכנולוגית אמיתית קדימה קפיץ מוזרני . עם זאת, נותרו מספר "פגמים" קטנים.שהיו צריכים להתגבר עליהם
"החלנו את זה על הסיליקון, ועשינו אותו במרווחים האפקט זהה לזה של עקומת הטרמינל של ברגו, נשאר קפיץ האיזון במישור התנודה בעוד מרכז הכובד חוזר לנעשה למרכז. אבל יעם היתרון של להיות שטוח. "רשמנ על זה פטנט וזה הפך את עקומת פטק פיליפ :קפיץ איזון שטוח עשוי סיליקון , הספירוקס הראשון.
עם זאת, הדור הראשון לא פתר את הבעיה של אשר יוצרת עיכובים באמפליטודות קטנות.על הקפיץ כדי לפצות על זה היה צריך לכייל את הקפיץ "מראש", בדרך זו, גלגל הבריחה ווהקפיץ היו מקזזים אחד את השני.
עם הספירומקס, פשוט שינו את המיקום של האזור מעובה, וזה פתר הרבה בעיות בטק פיליפ הצליחו לקזז את גלגל הבריחה ואת הקפיץ אחד מול השני, ובכך לתקן את העיכוב שנוצר בשעה אמפליטודות קטנות. זה היה הדור השני של ®Spiromax.
הדור השלישי של Spiromax הופעל במרכז קפיץ האיזון, בעוד שהראשון היה ממוקם בסופו. תפקידו היה "להשיג הבדלים זעירים במהירות בין עמדות אנכי שונות של המתנד, ובכך לשפר את הדיוק של השעון עוד יותר
השיפור הסופי, הדור הרביעי של ®Spiromax, מייעל את מיקום הקפיץ ביחס לחוסר האיזון , כך שהעקומות שלהם מקזזות זו את זו במצב האנכי כפי שהן תמיד עוברים באותו מקום.
חברת שעוני היוקרה אומגה מחזירה לחיים את המנגנון האגדי שלה Caliber 321 אם שואלים את ממרבית חובבי השעונים מה המנגנון המכני אותו היו רוצים לראות פועם מחדש לבטח היו מזכירים את אומגה
כבר מיום השקתו ,בשנת 1947, הקליבר של וולקן היה פריצת דרך טכנולוגית בתחום שענות גדולה, מה שהפך אותו כמודל שאימצו אישים גדולים ברחבי העולם לרבות נשיאי ארה"ב לדורותיהם. גם בהווה ממשיך המותג לשמור.. המשך לקרוא »