חברת רולקס נוסדה בשוויץ בשנת 1905 ע"י הנס וילספורד שען ויזם מקומי .בשנת 1910 פיתחה רולקס לראשונה בעולם שעון יד קטן דיו לענידה על פרק היד.רולקס הייתה הראשונה להביא את בשורת שעוני היד לעולם.
רולקס המציאה את המערכת האוטומטית הראשונה למתיחת שעונים ע"י תנועת היד בשנת 1931.
הקפיץ שבשעון האוטומטי נמתח בעקבות תנועת היד וכך נחסכת המתיחה היומי.עד היום מתבססים השעונים האוטומאטיים על המצאה זו.רולקס יצרה סטנדרטים גבוהים של עמידות שעונים למצבי קיצון.
רולקס פיתחה שעונים מיוחדים עבור צוללנים סקיפרים ואף קוסמונאוטים.רולקס הנו אחד ממותגי היוקרה המוכרים יותר בעולם.חברת רולקס נותנת חסות לאירועי ספורט רבים ברחבי העולם בעיקר ספורט ימי
חברת רולקס נותנת חסות גם למרוצי מכוניות כגון מרוץ דייטונה, מרוצי סוסים, משחקי פולו וכמובן
טורניר ווימבלדון היוקרתי.בשנת 1953 ענדו המטפסים הראשונים על הר האוורסט ובראשם סר ג'ון האנט את שעוני רולקס .
חברת רולקס היא הראשונה שהביאה לעולם שעוני צלילה מקצועיים מבוססי מבנה צדפה (oyster)
שמאפשר צלילה למעמקים ועמידה בלחץ אטמוספרי דמיוני בעומקים של עד 1000 רגל
(למעלה משלוש מאות מטרים).הנס וילפורד מייסד החברה לא הניח אחריו יורשים כך שחברת רולקס היא עזבון של משפחת וילספורד.היא מנוהלת ע"י פטריק היינימגר ואין בעלים פרטיים הנהנים מרווחיה.כל רווחי החברה הרשומה חוזרים חזרה לחברה ולאזרחים. 70% מהרווחים מושקעים בפיתוח ו-30% מושקעים לטובת הקהילה,האנושות,החי והסביבה.
חברת רולקס משיקה את המתקן החדש שלה בעיר Bienne
Rolex Opens Its New Facility in Bienne
המתקן מכיל בתוכו את תהליך הייצור של כל שלבי המנגנון .
תהליך מורכב של רוקלס ליצירת אינטגרציה אנכית בין יצור מרכיבי השעון
שהחל לפני 10 שנים והסתיים בהשקה הרשמית של המבנה החדש ב 16 לאוקטובר 2012.
החברה מפוזרת במספר אתרים:
Bienne - יצור המנגנונים
Geneva -Acacias המטה הראשי , מחקר ופיתוח מכירות וטיפול לאחר מכירה ובקרת איכות
Geneva, Plan-les-Ouates - פיתוח ויצור גוף השעון והצמיד , מפעל הזהב (החומר) ואבטחת איכות חומרים.
Geneva, Chêne-Bourg- פיתוח ויצור החוגות (DIALS) וגם יצור התכשיטים של רולקס.
הרעיון הוא לרכז את יצור כל מנגנוני התנועה של רולקס בקומפלקס אחד גדול
עד עתה היצור היה מתבצע בשבעה בינינים מופרדים באזור Champs-de-Boujean דבר שיצר בעיות לוגיסטיות לא פשוטות ,בשנת 2006 רכשה רולקס את הקרקע ב Bienne ואז החל התהליך.
מבחינת גודל המערכת והיקף התעבורה שלה, רולקס היא חלוצה עולמית בהפעלתה.
למעשה קובצו שתי יחידות בנות 170,000 מ"ר ו 230,000 מ"ר ליחידה אחת בגודל של 400,000 מ"ר
והוא משתרע על שטח של 92,000 מ"ר שטח עצום ששוה בגודלו ל 13 מגרשי כדוררגל.
המבנה החדש הוא בעל 4 קומות מעל האדמה ועוד 3 קומות מתחת לאדמה.
במבנה מותקנת מערכת אוטומטית מתקדמת מסוגה לאחסנה של הרכיבים והמנגנונים , מערכת אשר
מאפשרת בקלות להזין את פסי היצור ברכיבים ולהוציא את מוצרים המוגמרים.
עוד הקימה רולקס מערכת בקרה משוכללת לאבטחה מירבית הן מפני אסונות ונסיונות חדירה , מערכת למניעת חדירת אבק מזיק ורשת תעבורה פנימית של 3 מטר לשניה לשינוע בין פסי היצור.
המתקן מכיל 46,000 תאי איחסון יעודיים ב 14 מעברים, כל אחד מהחללים יכול לאחסן צורות שונות של מארזים והכל לפי דרישות גמישות ומשתנות.
מסועים אוטומטיים משנעים את הסחורה ממקמים אותה בצורה אוטומטית וממוחשבת בארבעת מגדלים אנכיים.דגש רב הושם על יעילות מול עמדות היצור במפעל.
אפשר להזמין חלקים והמערכת כבר תביא אותם לתחנות מיוחדות אשר ממוקמות ברציפי קבלה , סך הכל נבנו
כ 22 תחנות כאלו כאשר 2 מהם הן תחנות כפולות כאשר הן משמשות לקליטת רכיבים מספקים שונים.
המערכת ממוחשבת לחלוטין ומרכזת 60 בקרים חכמים שמנהלים את כל התנועה במתחם .
המערכת פעילה 24 שעות ביממה ומופעלת ע"י תוכנה עם ביצעים גבוהים ביותר.