ראיון עם ז’אן פול ג’ררדן, סגן נשיא בחברת ברייטלינג השווייצרית על מסורת ארוכת ימים
של המותג, על חדשנות ועל טכנולוגיה מתקדמת / אורנה גטניו שנייד
בתערוכת השעונים היוקרתית “Basel "World שנערכה בחודש מרץ 2015 הציגה חברת ברייטלינג אבטיפוס של - "B55- Connected“ – שעון חדש פריצת דרך בחדשנותו, שעון המחבר בין עולם השעונים המכניים המסורתי לדור הסמאטרפונים תוך שמירה על רוח המותג. ״הפונקציונליות חשובה לנו מאוד ואיננו מפסיקים לחדש, לכן חיברנו לשעון טכנולוגיה החדשה המאפשרת להתחבר מהשעון למכשיר הטלפון הנייד באמצעות שיפור ביצועי השעון", אומר ז’אן פול ג’ררדן, סגן נשיא בחברת ברייטלינג השווייצרית. השעון החדש יוצג למכירה לקראת סוף השנה ויצטרף לשורה הארוכה של דגמים ייחודיים ויוקרתיים של החברה. ברייטלינג אבטיפוס של "B55- Connected – “ שעון חדש - פריצת דרך בחדשנותו, שעון המחבר בין עולם השעונים המכניים המסורתי לדור הסמאטרפונים תוך שמירה על רוח המותג של ברייטלינג.
מה מקום המותג בין המותגים בעולם?
"ברייטלינג נמצאת בשוק כבר 131 שנה, ואנו ממשיכים להתמקד בשעוני כרונוגרף מכניים. זו הייתה וזו נשארה המומחיות שלנו. אנו אחת החברות המשפחתיות העצמאיות הבודדות הקיימות בעולם ואנו שומרים בקנאות על עצמאותנו. שיתוף הפעולה ההדוק שלנו עם עולם התעופה הוא ייחודי. ההיצמדות שלנו למורשת ברייטלינג היא זו שמסייעת לנו לשמור על ערכי המותג כמו גם השמירה על דייקנות, על פונקציונליות ועל עיצוב שהיו ועודם הקו המנחה שלנו במשך השנים. איננו מוכרים רק שעון אלא אנו בונים יחסי אמון ובסיס קשר איתן עם לקוחותינו".
האם יש לברייטלינג כוונה להתרחב אל מעבר לייצור של 150אלף שעונים בשנה? “חשוב לנו מאוד להתרחב ולנכס לנו עוד נתחי שוק, אולם יחד עם זאת איננו רוצים להתרחב יתר על המידה מתוך כוונה להמשיך לשמור על עצמאותנו ועל איכות ייצור השעונים שלנו.אנו נחשבים למותג חזק מאוד בשוק העולמי. אירופה היא השוק המרכזי שלנו ואילו ארצות הברית היא השוק השני בגודלו. אנו חזקים גם באסיה ובמיוחד ביפן, אולם בשנים האחרונות אנו מצליחים לחדור גם לסין. אמנם שם איננו חזקים מספיק עדיין אך בסין יש פוטנציאל רב. בשנים קודמות לא נכנסנו לשוק הזה בעיקר לאור העובדה שהטעם של הלקוחות הסיניים היה נתון יותר לשעוני פלסטיק, אולם הם לומדים מהר ובשנה האחרונה אנו חשים בדרישה לשעונים מעוצבים כשלנו ולכן השוק שלנו בסין מתחיל לגדול".
ומה בדבר בעיית החיקויים בסין? “גם בתחום הזה מתחולל בסין שינוי. כיום סין נחשבת לאחת המדינות שבה מוגש המספר הרב ביותר של בקשות לפטנטים. נראה שהם מתחילים להבין את חשיבות הנושא של ‘קנין רוחני’ .מלבד זאת, קל להבחין בחיקוי זול של ברייטלינג, ולקוחותינו בהחלט יודעים לזהות את ההבדלים".
מי הוא קהל היעד של בריילטינג? “הססמה שלנו היא :
Instruments - for Professionals מכשירים למקצוענים - ברייטלינג הוא מותג יוקרתי ומטבע הדברים מיועד לקהל אמיד שיכול להשקיע כסף במוצר איכותי. דייקנות, פונקציונליות ועיצוב הם הערכים שלנו ומטבע הדברים השעונים שלנו מכוונים לאנשים צעירים, אסרטיביים, מובילים, בעלי מקצועות חופשיים הרוכשים שעון כפריט עיצובי ואפילו כתכשיט. קהל יעד נוסף וותיק של החברה הוא חברות תעופה, לרבות טייסים ואנשי צוות אוויר
אנו נחשבים לספקים הראשיים של עולם התעופה. לשעונים לוח שעות גדול המאפשר תצוגה ברורה של נתונים נוסף על השעה, וכן שעונים אלו כבדים מהמקובל. לרבים מדגמי החברה מנגנון מתיחה מכני אוטומטי המבוסס על תנועות היד, ולכן רוב הלקוחות הם גברים, אם כי גם נשים המעדיפות שעונים גדולים עונדות אותם. השעונים מיוצרים בשווייץ, עשויים מרכיבים שווייצרים ועברו בדיקת תקן כרונומטר השווייצרי״.
איך נשמר היקף המכירות בעידן הטלפונים הניידים? “העובדה שהטלפונים הניידים תופסים את מקום השעונים, בעיקר בקרב הצעירים, לא נעלמה מעינינו, אולם יחד עם זאת מכיוון שאי אפשר לענוד טלפון נייד על היד, עדיין יש דרישה ורצון לענוד שעון. היות והפונקציונליות חשובה לנו עשינו חשיבה כיצד הטכנולוגיה החדשה יכולה להתחבר מהשעון עצמו לטלפון הנייד ובכך ליצור מצב שבו ביצועי השעון ישתפרו". מהי תדירות רכישת השעונים והאם הוא בעל ערך כפריט אספנות? “בשנת 1952 הוצג לראשונה דגם Navitimer , והוא נמכרעד היום ונחשב לפופולרי. היות ואיננו רואים עצמנו כמוכרי שעונים אלא כמבססים מערכת יחסים ארוכת טווח ובעלת אמון עם הלקוח אי אפשר לקבוע במדויק מה כמות השעונים שלקוח יבקש לרכוש. יש אספנים שרוכשים שעון בכל שנה ואחרים שמסתפקים בדגם אחד. מחירו הממוצע של שעון 8,000 ל־6,000 נע בין יורו ויש כמובן דגמים יוקרתיים שמגיעים ל־20 אלף ויותר". לאן מועדים פני החברה? “הדור הצעיר של החברה, בני משפחת שניידר, מעורבים. מתוך שמירה קנאית על עצמאותה נכנס הדור הצעיר לעתודה הניהולית של החברה והוא זה שיוביל אותה הלאה. זו אחת החברות הבודדות בשווייץ המנוהלת באופן עצמאי על ידי משפחה".
ברייטלינג. היסטוריה מפוארת בת 131 שנים
המאמר פורסם במגזין אוטמוספירה של אלעל
בשנת 1884 ייסד לאון ברייטלינג, שען בן ,24 את חברת ברייטלינג בכפר סנט אימיאר בחלקו דובר הצרפתית של קנטון ברן שבשווייץ. זמן קצר לאחר מכן העתיק את פעילותה ל־La .Chaux-de-Fonds ברייטלינג התמחה בייצור שעונים מדויקים לשימושים טכניים ולמטרות מדעיות ותעשייתיות. ב-1914 הלך לאון ברייטלינג לעולמו והחברה עברה לידי בנו גסטון.
שנה לאחר מכן יצר גסטון את שעון הכרונוגרף הראשון, שהפך לאחד מעזרי הטיסה של טייסים במלחמת העולם הראשונה.
ב- 1932 עבר ניהול החברה לידי בנו של גסטון, וילי, וב-1936 הפכה ברייטלינג לספק השעונים הרשמי של חיל האוויר המלכותי.
ב- 1942 הציגו לראשונה שעון כרונומטר - שעון כרונוגרף שלו מותאם סרגל מדידה טבעתי סביב לוח השעות.
ב- 1954 החלו לשווק את ה־ Navitimer שעון יד עם מחשב ניווט. בשנות ה־ 50 הפך שעון הכרונוגרף סופר לשעון נפוץ
בקרב טייסים בעולם, החברה אף סיפקה לרבות מחברות התעופה שעונים לתא הטייס.
ב- 1979 עבר ניהול החברה מידי נכדו של המייסד וילי ברייטלינג לידי ארנסט שניידר, טייס ושען במקצועו. ב- 1984 החלו בשיווק “ ,"Chronomat שעון מכני שהפך לדגם הנמכר ביותר מבין שעוני החברה. ב- 1995 הציגו את Emergency שעון המצויד במשדר חירום שמסייע לחילוץ.
ב- 1999 העמידה ברייטלינג את כל דגמי השעונים שהיא מייצרת לתקן כרונומטר השווייצרי, בכך הייתה לראשונה שעושה זאת בין יצרני השעונים המובילים.