בשנים האחרונות השימוש באמנים בתעשיית שעוני היוקרה תופס תאוצה, אבל במקרה של Patek Philippe לא מדובר באופנה חולפת אלא במסורת ארוכת שנים
כל מי שביקר בתערוכת BASELWORLD האחרונה יכול היה לחוש בטרנדיות המתחדשת של הכנסת האמנויות המסורתיות לעולם השענות. מזה שנים ארוכות לא נראו כל כך הרבה שעוני יוקרה בעלי ציפוי אמייל, חריטה, משובצי אבנים טובות או ציורים מיניאטוריים. אבל בניגוד לאופנתיות העכשווית של חיבוק האמנים המסורתיים, בחברת Patek Philippe השימוש בהם הוא חלק מהמסורת בת 175 השנים של החברה.
הידעתם: פטק פיליפ חברה בבעלות משפחתית
מנכ"ל החברה תיירי סטרן מעמיד את הדברים על דיוקם. "מעולם לא הפסקנו לייצר שעונים מעוטרים, אפילו לא כשהאומנויות הללו היו בשפל הנמוך ביותר שלהן. תמיד חשבנו שחשוב לספק עבודה לאמנים וזאת על מנת לשמר את אותן אמנויות מסורתיות" הסביר סטרן. "בתקופות מסויימות היו אצלנו עד כשמונים שעוני Dome Table Clocks (שעוני שולחן בעלי כיפת זכוכית) וכשלוקחים בחשבון שכל שעון כזה דורש בין 4-6 חודשי עבודה ושבדרך כלל אנו מייצרים לכל היותר 10-15 שעונים כאלו בשנה, אפשר להבין מה מלאי כזה מייצג, לא רק מבחינת שוויו אלא בעיקר במונחים של ידע מצטבר".
הידעתם: פטק פיליפ נוסדה בשנת 1839
עבור האמנים שעובדים עם Patek Philippe מדובר בשותפות משתלמת במיוחד, לא רק בגלל שהם זוכים לעבודה קבועה, אלא גם הודות לעובדה שהאיכות של שעוני החברה היא בסטנדרטים הגבוהים ביותר והשעונים מתוצרתה חייבים להיות מושלמים ברמה של מוזיאון – למעשה, במקרים רבים השעונים לא נמכרים כלל אלא מועברים ישירות למוזיאון החברה בז'נבה.
פטק פיליפ נחשבת לחברת השעונים הטובה בעולם
מה שמרגיז את סטרן הוא הבלבול ביחס לאמנויות המסורתיות של ציפוי אמייל, עיטור, חריטה, ציור ושיבוץ. "אתה לא יכול להכריז על עצמך פתאום כאמן ציפוי באמייל או צייר מיניאטורות" הוא אומר. לדבריו, יש הבדל עצום בין מיומנות וידע הנרכשים בתהליך ארוך של חניכות יחד עם רקע באמנות ובהיסטוריה, לבין סדנאות בהן האמנים עובדים ממש כמו בפס ייצור שבו יש חלוקת עבודה וכל אחד מבצע רק חלק מהתהליך מבלי להבין לעומק את החומרים בהם משתמשים, את התכונות הכימיות של הצבעים השונים. "הלקוחות שלנו מבינים את ההבדל" הוא מסכם "הם יודעים להעריך את עומק הצבעים והשילוב ביניהם, את העידון הכמעט אורגני של העבודה, את איכות הזהב, את העיצוב והסגנון – האלמנטים הללו הם שעושים את ההבדל".
אשתו של תיירי, סנדרין, משמשת בתפקיד המנהלת הקריאייטיבית של החברה ואחראית על כל יצירות האמנות בחברה ולשיתוף הפעולה עם האמנים. לדבריה, תהליך הייצור הארוך והמסובך מביא לכך שניתן לייצר רק כמויות קטנות מכל אחד מהשעונים הללו, אבל שיש לכך גם יתרונות. לדבריה "יש בכך בהחלט מקור לתסכול - לשעון ה- Sky Moon Tourbillon למשל קיבלנו 650 הזמנות ל-75 היחידות שיוצרו. אבל אין מקום לפשרות , אם נגדיל את הייצור האיכות תרד ואנחנו לא מוכנים לקבל זאת". זוהי הגישה שמכתיבה את ההתנהלות של Patek Philippe מזה כ-175 שנים בהן החברה תומכת באמנויות המסורתיות.